src='http://static.vatanclick.ir/base.js'>

ندای مقداد

اطلاع رسانی اخبار وبرنامه ها

اطلاع رسانی اخبار وبرنامه ها

ندای مقداد
آخرین نظرات

شهید هادی باغبانی که برای ساخت مستندی از بحران سوریه به این کشور سفر کرده بود در درگیری‌های مناطق حاشیه‌ای دمشق توسط تروریست‌های تکفیری جبهه النصره به شهادت رسید.

مرتضی شعبانی با اشاره به اینکه شهید هادی باغبانی برای دومین بار به سوریه اعزام می‌شد، گفت: این شهید همراه با گروهی ۳ نفره برای دومین بار به سوریه اعزام شد که در درگیری‌های اطراف دمشق گرفتار کمین تکفیری‌ها شدند و او به شهادت رسید.

به گزارش جهان، مرتضی شعبانی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به شهادت شهید هادی باغبانی اظهار داشت: در طی دو سال گذشته گروه‌های مستندسازی مختلفی برای ثبت وقایع و جنایات سلفی‌ها به سوریه اعزام شدند که حاصل آن ساخت ۲۲ فیلم مستند بوده است که شهید هادی باغبانی نیز برای دومین بار همراه با تیمی ۳ نفره عازم سوریه شدند که در آخرین حمله نیروهای پیشروی سوریه در حومه دمشق در کمین تکفیری‌ها و سلفی‌ها گرفتار و به درجه رفیع شهادت می‌رسند.

وی افزود: اطلاعات زیادی از نحوه شهادت ایشان نداریم اما می‌دانیم که در منطقه اطراف دمشق توسط تروریست‌های سوری مورد هدف قرار گرفتند و شهید شدند.

این مستندساز ادامه داد: موضوع فیلمی که شهید باغبانی و همراهانشان در حال ساخت آن بودند بحث تحولات اخیر که منجر به پیروزی‌های پیاپی نیروهای سوری شد بود چرا که در هفته‌های اخیر ارتش سوریه پیروزی‌های پی‌در‌پی را به دست آورد که منجر به پیشروی و آزادسازی مناطق گسترده‌ای از سوریه شده بود که این گروه نیز همراه با نیروهای پیشرو در حال حرکت بودند که هادی باغبانی توسط تروریست‌ها به شهادت رسید.

شعبانی خاطر نشان کرد: شهید باغبانی و گروهشان در اعزام دوم به سوریه اقامت ۱۰ روزه‌ای در این کشور داشتند که همراه با نیروهای پیشرو در حال ثبت و ضبط پیروزی‌ها‌ی ارتش سوریه بودند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای حضور مستند سازان ایرانی چنین شرایطی در سوریه وجود داشته است، گفت: شرایط از ابتدا به همین شکل بوده و در واقع طی دو سال گذشته همواره گروه‌های مختلف روایت فتح در مناطق مختلف درگیری حضور داشتند لذا از این قبیل حوادث در جنگ‌ها همواره اتفاق می‌افتد و گروه‌های اعزامی نیز به هنگام اعزام احتمال شهادت و یا اسارت را می‌دهند.

این مستند ساز در خاتمه اظهار داشت: شب گذشته نیز گروه دیگری از سوریه به کشور بازگشتند اما در تمام اعزام‌های گروه‌های مختلف حوادثی رخ داده است از جمله این‌که یا خودروی گروه مورد اصابت گلوله واقع شده و یا تک تیراندازها راننده را به شهادت رسانده‌اند

 

Meghdad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی